biler maut di depan mata

5/3/11......aku akan ingat tarikh nie......mana hari aku post call yang sangat joanah...gara2 si nurul cakap kat dr.yap yg dier tak joanah.....then dr.yap wish yg oncall kitorang mlm tue byk admission......ternya wish tue termakbul lah pulak....n aku kena tempiasnya gara aku oncall sama dengan nurul....huhuhuhuhuhuhuhu....so mlm tue aku n nurul tak dapat tidor la........nasib pagi tue dr.chua yg round....so cepat jer dah habis round...n aku yg kat acute cubicle nie nothing much work need to do....then after habis kerja aku balik umah....minggu nie aku balik kg.....sebelum tue aku balik umah lah ambik baju yg nk wat pakai on hari ahad wat g kerja.......sepanjang awal2 drive aku tak rasa mengantuk...tapi biler matahari dah mula naik...aku dah mula rasa mengantuk lah...tapi aku rasa aku boleh tahan lagi.....tapi rupanya aku tertido semasa drive dengan mata yg celik tanpa sedar......dalam jarak 5meter dari umah.......kereta aku hampir berlanggar dengan lori yang datang bertentangan arah dengan keta aku......tapi allah kata ajal aku belum sampai lagi sebab amalan aku tak cukup lagi......aku tersedar dari lena biler aku terdengar bunyi hon yg kuat......masa tue aku sempat mimpi jumpa embah lanang aku lagi.......yg suruh aku balik umah cepat.......n belum masa aku lagi nk ikut dier......lepas tersadar tue....mengucap panjang aku.......n ilang ngantuk aku.......balik sampai umah aku salam embah n umie.....then tanpa banyak cakap aku terus tido........bangun2 untuk solat.......setiap solat aku memanjatkan doa kesukuran kerana masih dipanjangkan umo lagi...........

No comments:

Post a Comment