Benarkah cinta tue buta?

"Manuasia memerlukan pasangan untuk hidup saling melengkapi. Hadirnya cinta dan perasaan menjadikan hidup seseorang lelaki dan wanita tue sempurna seperti teguhnya kasih antara Shah jehan dan Mumtaz. Namun kadang kala cinta itu bisa menjadikan manusia buta. Bukan buta kerana memandang rupa, harta, tetapi kerana memandang cinta yang tulus n suci.......kerap kali kita dengar orang berkata "cinta itu buta" tapi benarkah cinta tue buta? Atau manusia yang terlalu takjub dengan cinta sehingga perkara buruk berlaku di sekeliling pun dikatanya baik sehingga boleh menolak keluarga demi cinta................"

erm........nie satu segment yang aku baca sampai habis pada majalah pengantin yang housemate aku baru beli semalam masa kitorang gie jalan2 dekat melaka.........actually biler baca segment nie...aku rasa ianya mcm kena pada aku.......

first of all......aku sebenarnya dah rasa penat......penat mulakan perkenalan dari awal,then fall in love,then being break up again bile.......bile my family not like it.........untill one time aku terfikir....maybe aku ditakdirkan untuk being alone..........

tapi aku tak berfikir mcm tue lagi biler jumpa si dia.........dengan dia aku rasa selesa.....aku rasa disayangi,di hargai, di hormati and aku adalah aku..........dengan dia juga buat hari2 aku bertambah menyerlah berwarna-warni selepas adanya keluarga and kawan2 aku di sekeliling............tapi pantai mana yang tak dilanda ombak.....mcm tue juga lah perhubungan aku.....tapi kali ini insyaallah aku akan cuba n pastikan yg ianya akan work up.......n end with happy ending...........aku berdoa....semoga Allah mempermudahkan jodoh aku.....amin.....

No comments:

Post a Comment