1st day, 2nd day, 3rd day...........

fuh......isnin ari tue my first day kat puskesmas ciwidey........aku gie sana naik keta saing dgn windy.....adalah dalam sejam setengah........puskesmasnya warna pink.........wow my favourate colour lagi gitue............hehhehehehehhe.........kepala puskesmas dier dokter umum...masih muda....n pompuan........baik sangat..........n banyak membantu................erm........biasalah hari pertama....perkenalan , briefing jer............n dah mula di bahagi2kan program yg kena kita lakukan..............

hari ke-2 di puskesmas.......aku gerak ker ciwidey naik motor.........aku yg bawak..............nekad giler....cuma berbekal kan STMK jer..........nasib lah adum percaya kat aku n bg aku pjm mtr dier.........kl tak...jawabnya aku ber"angkot" lagi sampai soreng n then berkereta kudalah ker puskesmas..............pengalaman hari pertama bawak mtr...ker ciwidey....yg aku rasa adalah......bontot aku sakit..........duduk lama2 atas motor....n seluar yg aku pakai kena percikan air lopak yg di langgar oleh anak SMA yg bawak motor..........bengang giler aku..........selain tue oleh kerana hari pertama........banyak giler aku terhidu udara yg tercemar, gara2 aku tak pakai masker....................

hari ke-2 aku naik motor, hari nie aku dah tau track nya.........so dah berani lah sikit nk mencilok2........mengepeng2 biler kat selekoh tue.........hehehehhehehehe....sampai si mita kata seram naik motor dengan aku..........hari kedua gak aku jumpa marching army kat tgh jalan di kota cimahi yg menyebab kan jem..........bengang giler aku.....tapi nasib lah......ada yg handsome..........hehehhehehehehehe.........marah kang my mr.abang biler dier tau.........hehehhee...hari nie gak aku dapat lunch free.......sebab sorang dari staff kat puskesmas tue nk nikah ahad nie.....so dier wat sikit doa kesyukuran tghari tue lepas jam kerja........perlagi........kitorang ber-5 pun suka lah dapat makan free..........pagi dah lah dapat branch free kat posyandu..........alhamdulillah rezeki........tak baik di tolak.........berat badan naik...kemudian risau............yg penting makan dulu............

hari ker-3 aku bawak motor.........hari nie.....agak lebih santai aku bawak motor..........tapi tetap aja bontot aku masih sakit...........bukan aku jer yg mengalami nye.......si mita, wahyu n bung pun sama..........masing2 pada sakit bontot..........huhuhuhuhuhuhuhu............hari nie kitorang ada penyuluhan tentang perilaku hidup bersih dan sihat di sekolah di SD( apa yer nama dier aku dah lupa)..........fuh.........anak SD nya pada takut biler tgk kitorang.........hehehhehehehe...takut kena suntik...........hehehhehehehehehe.............best giler masa bagi penerangan pada anak2 SD tue........semuanya kooperatif n berlumba2 nk menjawab biler di tanya.........hehehehhehehehe....terkenang masa2 aku waktu sekolah dulu.........n iler dah selesai......lagi sekali dapat branch free lagi dari ibu2 guru......hehehhehehhehehe.......
balik dari puskesmas....aku terus cuci motor adum....bingit telinga aku kena sound dengan si wahyu......dier memang tak suka pun tgk motor kotor............so sepanjang hari dier remind kan aku...........n tak pasal2 aku jadi extra rajin hari nie....................

No comments:

Post a Comment