Long weekends

hehehehhehehe...long weekends lah sangat...padahal just cuti sabtu ahad aja.....ini lah rasanya biler dah lama tak cuti hari sabtu.....hehehhehehehehe.......

since aku nak balik cepat hari nie aku tumpang wahyu naik motor lewat baros pulangnya sampai cimahi......cukup wat aku tersenyum setiap kali teringat peristiwa yg terjadi sepanjang aku pulang tumpang wahyu.......kenangan tue bia aku,wahyu,intan n wanie jer yg tau.........hehehehhehee.......

balik dari soreang sampai umah terus panggil wanie.....sebab aku tau kl wanie dah balik umah......dier dah bgtau aku awal2 kl dier nak balik umah....n dier ajak aku tgk wayang...."ketika cinta bertasbih" kul 630 mlm nie, sebab mlm nie harga tiket masih rp15,000 lagi......kl weekend harga tiket jadi rp25,000....tue yg kejar mlm nie...............kitorang gie dengan aliah, intan, feela, wanie n aku sendiri....sebelum tgk wayang tue kitorang gie lah makan dulu sebab temankan aliah berbuka poser.....

tepat jam 8mlm kitorang masuk wayang......cerita "ketika cinta bertasbih" nie best lah menurut aku.......cerita dier ala-ala cerita "ayat-ayat cinta" tapi pada aku lagi best cerita "ketika cinta bertasbih"



Cerita nie tentang student dari Indonesia yang bernama Khairul Azam yang belajar kat al-Azhar selama 9 tahun lama nya sambil jual tempe dan jual baso, untuk menyara hidup dier n keluarganya di kampung setelah kematian ayahnya.Dier juga merasa diri tak layak nak melamar sorang gadis yang kononnya sangat baik dan solehah. Nak komen lebih2 tak leh sebab cerita nya belum sampai ker penghujungnya lagi......tgh2 best tengok tetiba jer ada To Be Continued kat screen..........huh.....tak sabar rasanya nk tgk sambungan dier.....wanie kata cerita nie ada novel dier...novel dier pun dua buku gak......mesti best kl baca novel dier kan...intan kata dier ada ebook novel cerita nie...tgk lah nanti kl ada masa free boleh lah aku baca.......

No comments:

Post a Comment