what a day..........

Genap seminggu aku kat puskesmas ciwiday semlm..........oleh kerana BF baru aku dah kena di ambik oleh tuan empunya nya semula...terpaksalah aku ber angkot ker ciwiday.........aku bertolah dari rumah jam 630 pagi sesudah aku sarapan nasi kuning di kedai ibu nasi kuning di jalan tenteram.......then aku tunggu mita di makmur................then seperti biasa kitorang naik angkot seperti mana kitorang naik untuk ker Soreang...........cuma sampai di perempatan KOPO kitorang naik Elops..........tepat jam 9pg aku sampai ker Puskesmas ciwidey....puhhhh.....2jam 30min perjalanan......aku dah sempat baper kali bangun tido bangun tido................n onkos perjalanan ker sana saja sudah menelan belanja rp10500.......untuk pergi sahaja.......

Aku berangkat pulang barengan dengan Windy......sebab kitorang nk ker majlis persandingan salah satu bidan yg kitorang kenal masa magang dekat RSUD Soreang.........biasalah...oleh kerana nk ker majlis resepsi......aku n Windy tak lunch sebab nk makan kat majlis tue.......majlis mula jam 1200tghari...tapi kitorang sampai dalam jam 1400......masa parking keta kitorang bertembung dengan teh Ise dengan suaminya......tapi dah on the way nak balik.....biler kitorang masuk gedung.....selisih lah pulak dengan teh Irma n family......sempat gak dier bg tau.....kl yg muslim nak makan...makan nya dekat atas......sebab yang kat bawah makannya tak halal......biler aku tanya2.....bru lah aku tau yg pengantin ini berasal dati suku kaum Batak....yg mana makanan kegemaran diorang adalah Daging ANJING........mendengar kan itu...tekak aku terus kembang n terbantut nk makan.......wakaupun perut aku lapo n dier ada sediakan makanan yg halal...tetap aja aku mushkil dengan cara penyediaan nya..........jadi jalan yg paling aman...aku just minun air aqua cup yg telah disediakan untuk minum...............berlapo lagi aku....nasib pagi tadi aku dah sarapan nasi kuning...........

balik dari majlis undangan aku terus gie ker tempat praktek dr.Mimie untuk wat facial.......ermm...betul sekali dugaanku.....embak Sur tak ingat kl hari nie aku da jadwal Facial dengan dier.....sebab sudah jadi kebiasaan dier kl jadwal aku facial, embak Sur akan menghubungi aku untuk meremind kan aku n secara tidak langsung mengkonformasikan kedatangan aku...............sampai jer kat sana....embak sur terkejut melihat kedatangan aku......tapi nasib lah custumer yg nak facial tak ramai.....

selesai facial aku terus balik umah.....oleh kerana hari nie aku pakai baju kurung.........bapak angkot tue charge aku rp2500 dari Kota Kembang ker RSHS, yang mana biasanya cuma rp2000 jer..........turun jer kat depan RSHS aku terus beli nasi untuk dinner.........

sampai jer kat rumah aku tgk kaki aku melecet.....sebab pakai hills yg dah lama aku tak pakai......
huh.........what a day...............

No comments:

Post a Comment