Kalau dah jodoh II

Pagi tadi, bangun2 dari tido jam 2pg lepas cuci muka n gosok gigi, aku mcm biasa sambung baca novel kat website yg selalu aku ikuti......salah satu cerpen yg menarik perhatian aku adalah yg bertajuk " Kalau dah Jodoh"

Blog sebelum nie aku cuma sempat masuk kan doa yang di bacakan oleh fairuz, yg menurut aku best n berkehendak sangat agar jodoh dia tetap dengan insan yang dia suka. Sebenarnya aku nk sambung lagi blog tue, tapi oleh kerana aku buru2 pagi tadi, so yang aku sempat cuma masukkan doa tue aja.....

cerpen tue mengingatkan aku kepada tips2 agar jodoh kita di cepatkan, di permudahkan dan yg sewaktu dengan nya. Tips nie aku dengar masa aku cuti PH (masa Koas), sewaktu aku mengemas rumah sambil dengar ceramah kuliah subuh. tips yang di sampai kan antaranya adalah:
  1. Minta doa dari ibu bapa
  2. Solat tahjud
  3. Solat hajat
  4. Baca surah yusuf ayat 5
  5. Puasa sunat pada hari lahir kita.

so aku harap tips nie dapat lah di amalkan oleh semuanya yg membaca blogs aku nie......

No comments:

Post a Comment