Errmmmm.......

alhamdulillah,dengan limpah kurnianya, dapat gak aku bangun sahur n melakukan ibadah puasa hari ke-4 pada tahun nie. Seperti biasa, perangai buruk aku bila dah addicted dengan novel, semuanya nk dengan novel. makan novel, tdo novel, semuanya pun novel. Sampai satu kerja pun tak menjadi. Padahal aku nk kena packing barang buat pindah balik mys.hehehehehehehehehe.

Pagi nie aku baca cerpen yg berjudul "cari jodoh". Aku suka satu part dalam cerpen nie yang kawan kepada watak utama memberikan sms pada dier tatkala dier tengah sedih tentang jodohnya yang tidak kunjung tiba dan dalam masa yang sama ibu dier membebel sebab dia tak jumpa2 lagi jodoh dier. Sms tue berbunyi:
"Ada hikmahnya. Mungkin Tuhan lambat bagi sebab dia nak hapuskan dulu dosa-dosa yang kita ada. Mungkin dia takut kita lupakan dia. Sekurang-kurangnya dia uji kita, jadi kita ingat kat dia. Allah sayang kat kita, tue sebab dia rindu nak dengar permintaan kita. Sekurang-kurangnya kita akan ingat juga kat Dia. Allah sayangkan kita, tu sebab Dia nak dengar permintaan dan suara kita."

Wow, masa aku cerpen tue, aku jadi redha jika jodoh aku masih lama lagi. Sekurang2nya aku ada banyak masa lagi untuk bersama dengan kekasih aku yang abadi.

Alhamdulillah, aku bersyukur kerna di gerakkan hati untuk membaca cerpen tue pagi2 nie. Walaupun dengan hanya membaca cerpen aja, sekurang2nya aku ada input rohani pepagi nie.

No comments:

Post a Comment