last call of the month

erm.......23/3/11 aku oncall as passive call which is kena anta pesakit kl ada pesakit yang nk kena transfer out........awal yang buat aku bengang adalah..........relative pesakit.......pesakit nak kena anta ker HSAJB at 12pm.......tapi dah kul 1230 pun tak sampai2.........padahal bukan jauh sangat duduk nya......dah tue biler sampai melengah lah pulak.......then yg ikut pulak menantu...bukan anak......anak sibuk nk kerja....erm...apalah nk jadi.......aku jadi speechless............yerlah nk gie jb nk jumpa cardiology nak buat pericardiacentesis.....menantu mana leh bagi consent......then lantak lah.....anan tetap tak nk gie...sebab katanya kena kerja.....then...gerak jugak.......biler turun kat ambulance dapat lak ambulance yg rusak......yg tak boleh pakai plug........org yg booking kata tak pakai apa2 kecuali oxygen.......sampaikan air corn pun tak hidup...........dah lah pesakit aku nie tachypnic.........biler panas jadi makin lah restless n more tachypnic...........tak pasal2 nurse aku kena bebel ngan aku........then mesin spo2 lak tak leh guna sebab plug ambulance rusak........yang si driver lak yg berlagak bagus nie....n mulut lak mcm hampeh menambah kan lagi aku bengang..........habis perang mulut kat dalam ambulance tue.......so biler kitorang bergerak ker HSAJB tue without patient monitoring..................aku bertawakal jer sepanjang perjalanan,agar perkara yg tak di ingini tak berlaku......................alhamdulillah akhirnya selamat juga perjalanan aku..............then sampai kat HSAJB.......aku terus call cardiologist............settle semuanya....patient kena admit kat wad..........driver yg aku bengang nie bebel kenapa lambat....eh mamat nie sengal lah pulak kata aku dalam hati.....bukan aku yg uruskan kemasukan.....plus nk kena tunggu bed lagi........tue yg buat lambat.......biler tolak pt ker wad pulak.....driver tue budget taulah jalan nk ker wad....last2 kitorang sesat lak kat dalam HSAJB............makin bengang aku ngan driver nie......tahap kesabaran aku sampai maksimumnya biler waktu transper pesakit ker bed kat wad......kitorang pass over...si driver nie blah terus tinggalkan kitorang ngan bawak strecher........kitrang nie adalah tercanggak2 cari dier....then decide terus jer gie kat ambulance....sampai2 sana mamat nie tak ada......biler nampak dier....dier datang berlenggang.....stecher yg dier bawak tadi dier tinggalkan kat wad td tp floor bawah.........n ask kitorang untuk gie ambik..........mengucap panjang aku biler dengar dia kata mcm tue kat nurse aku...........biler kitorang gie semula kat wad tue untuk ambik strecher....dia datang gak...tapi naik ambulance.......aku memang bengang lah ngan mamat nie......then biler nk tolak strecher ker dalam ambulance....dier leh jer tgk kitrang yg pompuan nie buat....zalim tak zalim mamat nie.......biler minta tlg dier leh jawab....tue bukan termasuk dalam description job dia.......masa nie...aku mmg marah dier lah......kl berkira sangat......tugas tolak pesakit nie pun tak ada dalam senarai tugas aku.........seriyus mamat nie kena mark ngan aku.....n next time sent patient aku nk wat special request tak nak driver nie.......driver yg tak best pernah aku jumpa.......

1 comment: