Keria oh Keria

hehehehehhehehehehhe......semlm masa aku gie pasar ngan wanie.....adalah ternampak org jual keledek......terus jadi teringin nk makan kuih keria........oleh kerana semalam wanie dah buat kuih popiah sebanyak 75biji yg hanya di makan oleh baper org jer....tapi habis gak di lantak oleh kitorg bertiga yg paling banyak sekali makan.......

hari nie lak giliran aku masak.....kuih yg ikut menu petang nie adalah kuih keria......mcm biasalah awalnya buat kuih keria tue berjalan dengan lancarnya dan cepat. Ditambah dengan adanya wanie yg ringan tangan menolong......yg paling tak tahan nya biler menyira dengan gula........terus kuih tue berubah bentuk......jadi buruk(nak masuk kan gambar tapi gambar ada pada wanie....sebab dia yg ambik td masa tgh gawat darurat masa kuih tue bertukar bentuk dari cantik jadi buruk)...kerana dia melekat2 n tak jadi mcm kuih keria kat kedai2.....padahal rasa dah sedap(hehehehehhehehe.....puji kuih buatan sendiri tul lah) terus aku jadi fust dengan hasil akhir kuih yg aku wat...sebab tak menjadi.....terus teringat pada my mr.abang kl aku masak or wat kuih tak manjadi dia akan kata "belajar wat lagi sampai dapat"......huhuhuhuhuhu...aku akan wat lagi tapi insyaallah yg pastinya mesti lepas exm compree n lambat lagi........


nie lah rupa keria yg aku buat.....tak jadi.....
intan kata mcm udang........heehhehehehehehehehe

2 comments:

  1. nanti kalo buat lagi nak jugak ek?
    (heee.mcm biasa muka xmalu mintak! =P)

    ReplyDelete
  2. hehehehhehehehhehe....
    alah nie first time wat.....
    tak jadi lak tue......
    lain kali kl jadi deja bg k

    ReplyDelete