My holiday to madiun

Alhamdulillah…habis jer magang n settle jer jual barang kat umah sewa aku (yg mana aku dapat totalnya semua dalam rp1,800,000) mlm 7/9/2009 aku terus gerak ker station keretapi dengan di hantar oleh si channy naik motor. Keretapi aku nya tiket kul 7mlm. Sampai2 terus cari kereta api yang seharusnya aku naik…..bilerdah jumpa terus cari tempat duduk aku. Biler dah settle dah semuanyan keretapi pun dah nk gerak baru lah si channy tue balik. Thanks channy kalo dier baca blog aku nie….hehhehehehehehhehe….

Sepanjang perjalanan naik keretapi boleh lah gak tahan bosannnya, sebab nak tengok permandangan pun tak nampak aper2 sebab gelap jer melainka lampu……akhirnya di sebab kan terlalu bosan aku pun tertido…..bangun2 aku tersedar sebab sejuk sangat. Nasib baik pihak keretapi ada bagi bantal n selimut. Dan yang paling bestnya, sepanjang perjalanan aku mlm tue…..tempat duduk aku sebelah tue kosong…..so boleh lah aku melunjurkan kaki……hehhehehhehehehhehehehehe…….

Dalam sekitar kul 230 aku ter bangun lagi sekali biler terdengar staff keretapi jalan dengan menatang air n makanan wat sahur sambil Tanya nk order makan tak wat sahur……dalam hati aku… …tak kan jam 230pg dah sahur……….aku pun sms lah channy n cik sai’in….rupanya madiun waktu imsyak nya jam 330……mak ai…..cepatnya nk kena sahur…….dengan mengantuk lagi aku pun sahur lah….

Tepat jam 530 aku sampai kat madiun…….cik sai’in ndan lek ashari dah tunggu aku kat station…..then aku terus di bawa ker ker umah arwah parent embah lanang aku…….sampai2 aku letak barang n berkenalan then aku sambung tido lagi…hehehhehehehehehhe…buruk kan perangai……bangun2 biler aku dengar azan zuhur……terkejut aku…..terus melompat dari katil n terus gie mandi n solat……..biler dah selesai semuanya aku duk kat dapur dengan embah juminah(adik iparnya arwah embah lanang). Tengah2 tolong embah juminah masak wat juadah berbuka poser…..tetiba datang lak yoyot( aku tak ingat nama dier, tapi apa yg aku tau dier nie makcik pada arwah embah lanang). Bual2 punya bual tiba lah masa untuk berbuka poser……..selamat aku hari nie dapat poser kat kampun hari nie……sebelah malam lak, aku ikurt embah juminah gie solat terawikh kat mesjid yg dekat dengan umah……balik dari terawikh aku terus tido…….huhuhuhuhuhuhuhuhu…..kepenatan berjalan ngan terawikh 23rakaat( kantoi biasanya solat terawikh sikit jer rakaat).

Hari kedua aku di bawa oleh lek ashari kerumah semua adik2 arwah embah lanang……..huhuhuhuhuhu……terpaksalah aku berbahasa jawa sepanjang masa aku kat sini……… dan setiap rumah yang aku gie, semuanya nk suruh aku tido sana………tapi nak wat mcm ner kan… aku dating sana pun bukan nya aku bawak baju pun……..
Hari ketiga aku kat madiun…….aku gie jumpa uncle Kin kat Ponorogo. Tue pun uncle din yang bawak….14km dari umah……leh tahan gak kematu bontot aku……malan ketiga aku kat sana aku tido kat umah uncle din……

Hari ke empat, uncle din bawak aku jalan2 dengan kenalkan aku kepada adik beradik dier……paling best sekali biler main dengan anak uncle din yang no 2. Manja, nakal pun leh tahan…..hehehhehehhehehehe…aku jadi teringatkan masa aku kecik2 dengan angah….ska membuli satu sama lain……….petang sikit dekat nak berbuka poser uncle din anta aku balik umah embah juminah semula.

Hari ke lima, aku di bawa oleh cik sai’in jalan2 ker Ponorogo……untuk cari kain/baju yang ngah pesan. Jalan nya jalan sampai hamper semua kedai kain dah di masuk n cik sai’in dah penat n membebel, akhirnya jumpa gak aku dengan kain yang aku rasa cantik, sesuai n memenuhi hamper semua yang ngah nak……..erm…tak pasal2 kopak duit aku Rp550,000. Petang aku merengek kat lek ashari untuk bawak aku jalan2 ker gunung yg di ceritakan oleh cik sai’in. Kat gunung tue ada tasik……pemandangan tempat tue cantik…..lebih kurang 45minit dari umah………Dah puas main air n merayap aku ngan lek ashari pun balik untuk bebuka poser…… Malamnya aku sibuk lak mengemas2 barang untuk balik Malaysia besok…..

Hari terakhir, pagi2 lagi aku dah bangun untuk sahur dan mandi……huhuhuhuhu…sejuknya…kul 300pagi dah mandi……rasa mcm nak membeku rasanya……..biler kijang yang di sewa untuk antar aku ker solo sampai umah, kitorang pun mulalah gerak, kira2 dalam kul 330pagi………aku sampai kat airport dalam kul 7pagi. Apa yang bestnya, aku terover stay sehari n di kenakan denda rp200,000. Nasib baik lah aku ada duit…….kalo tak mati aku………tepat jam 12tghari aku sampai ker LCCT. Kat sana umie, walid, uda n usop dah tunggu aku……then kitorang terus balik kampun lepas anta usop kat Melaka.

No comments:

Post a Comment