Raya 2009

Raya tahun nie, macam raya tahun2 yang lalu tak banyak sangat bezanya…….beberapa hari sebelum tue sibuk buat kuih raya n mengemas umah………Malam raya, aku ngan uda n umie….masih leh lagi merongeng kat pasar lambak kat parit raja…….pusing2 just nk jalan2 cuci mata….last2 dalam kul 3 pagi baru balik…..hehehhehehehhe……
Raya tahun nie bezanya cuma ada pernambahan ahli keluarga baru…….hehehehhehehehhee…saper lagi kalo bukan suami ngah…….SI DAENG.

Raya pertama, beraya kerumah sedara2….habis semua umah sedara kitorang gie……best…dah lama aku tak rasa suasana mcm nie……sebab dah lama aku tak beraya kat Malaysia………..biasalah biler dah jumpa sanak saudara….banyak yang di ceritakann banyak lah gak makan nya…….

Raya kedua, mcm biasa duk kat umah…..sebab biasanya hari raya kedua adalah hari semua anak2 sedara embah datang beraya kerumah. Huh……….penat sungguh……biasanya aku ada partner…tapi tahun nie aku sorang jer….sebab partner aku dah kena balik ker rumah mak mertua dier kat Pontian.

Raya ketiga lak….giliran beraya side walid lak…….kali nie…perjumpaan diadakan di rumah mak teh kat UDA. Habis bergosip dengan kak tim n kak salwa,plus biler walid pun dah abis berbual dengan adik beradik dier…kitorang pun balik sebab nak kena beraya lak kerumah embah mie n embah man kat pontian…….

Hehehehhehehehhee…gitu lah lebih kurang sedikit sebanyak cerita raya aku tahun nie…….event yang mana aku miss lebih kurang 5thn……Alhamdulillah tahun nie dapat semula aku sambutnya dengan keluarga tercinta.

No comments:

Post a Comment